کافی نت دانلود نرم افزار گالری اسکریپت ایبوک فیلم موبایل گرافیک اسکریپت ورزشی

رنگ پیراهن بارسا
Get Adobe Flash player

رنگهای پیراهن

یکی از بزرگترین نماد های اف سی بارسلونا رنگ پیراهن بازیکنانش است
بیش از صد سال است که پیراهن باشگاه به رنگ های آبی و قرمز است و در اقصی نقاط جهان باشگاه را با نام "بلائوگرانا" می شناسند که به نام این رنگ ها در زبان کاتالان اشاره دارد. گرچه طرح پیراهن باشگاه از ابتدا تقریباً ثابت بود، شورت تیم در 10 سال اول سفید بود، پس از آن به مشکی تغییر یافت و از دهه 1920 تا کنون به رنگ آبی بوده است.

اینکه چرا باشگاه از ابتدا این رنگ ها را روی پیراهن خود داشته است موضوع بحث های بسیاری بین تاریخ نگاران بوده است و با این که فرضیه های گوناگونی برای توضح آن وجود دارد، اما هنوز دلیل محکمی برای سمبلیک بودن این رنگ ها بیان نشده است. طبیعتاً بیشتر این فرضیه ها به پایه و اصلیت باشگاه مربوط است. برای مثال برای سال ها ادعا می شد رنگ پیراهن بارسا از یک باشگاه سوییسی گرفته شده است که گمپر پیش از آن تأسیس کرده بود، یا اینها رنگ های استانی از سوییس هستند که مؤسس باشگاه اهل آنجا است. اکنون می دانیم که احتمال درست بودن این فرضیات بسیار اندک است.

یک فرضیه رایج ولی اثبات نشده دیگر نیز وجود دارد، اینکه مؤسسان باشگاه رنگ ها را از روی مدادهای قرمز و آبی حسابداری آن زمان که بسیار محبوب بودند، انتخاب کرده اند. و تعداد زیادی از احتمالات کسل کننده دیگر هم وجود دارند، برای مثال یکی از آنها بیان می کند مادر برادران کومامالا پیش از آن که باشگاه لباس مشخصی داشته باشد، لباس هایی به رنگ آبی و قرمز در اختیار بازیکنان قرار داده است تا آنها قادر به تشخیص یکدیگر باشند. ولی همان گونه که پیش از این گفته شد، هیچ کدام از این فرضیات موفق به بیان دلیلی قانع کننده برای اینکه چرا بارسا از همان روزهای ابتدایی از این رنگ ها استفاده می کرده است، نشدند. اما چیزی که می توان از آن مطمئن بود این است که پیراهن بارسا یکی از قابل تشخیص ترین و معما برانگیزترین پیراهن ها در فوتبال جهان است.
نشان باشگاه

عناصر اندکی وجود دارند که بیش از نشان، معرف یک گروه سازمان یافته باشند.
بارسا از همان روزهای ابتدایی تأسیس نشان مخصوص خود را داشت و بازیکنان با غرور، پیراهن دارای این نشان را بر تن می کردند. این نشان علامتی از شهر بارسلونا بود، یک لوزی که به 4 قسمت تقسیم شده است، به همراه یک تاج و یک خفاش روی آن و دو شاخه در کناره ها، یکی برگ بو و دیگری نخل. این نشان، در همان مراحل ابتدایی هم نمایان گر ارتباط باشگاه با شهری بود که به آن تعلق داشت.

این نشان تا سال 1910 دست نخورده باقی ماند. پس از گدشت مدت کوتاهی از سال 1908 که گمپر باشگاه را از یک بحران جدی نجات داده بود، تصمیمی مبنی بر اختصاص دادن نشانی متمایز به باشگاه گرفته شد. در سال 1910 باشگاه برای اعضایی که تمایل به ارائه طرح های خود داشتند، فراخوانی ایجاد کرد. برنده کارلس کومامالا بود، که بین سال های 1903 و 1912 برای باشگاه بازی می کرد، و در همان سال ها دانشجوی پزشکی و هنرمندی قابل نیز بود. پس از آن نشانی که باشگاه تا به امروز دارا است ساخته شد، هرچند تغییرات اندکی روی آن صورت گرفته است. این نشان یک طرح کاسه مانند است که دو قسمت بالایی شامل صلیب سنت جرج و راه راه زرد و قرمز نشان قبلی هستند که بیش از هر چیزی سمبل بارسلونا و کاتالونیا هستند. حروف خلاصه ی نام باشگاه "fcb" روی نواری در مرکز نشان ظاهر می شوند و در زیر آن رنگ های پیراهن بارسا و یک توپ قرار دارند. اکنون این نشان به یک میزان بیان گر بعد ورزشی باشگاه و ارتباط آن با شهر و کشورش است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات

لینکستان

آمار و امکانات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 93
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 94
بازدید ماه : 378
بازدید کل : 214318
تعداد مطالب : 774
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

کد کج شدن تصویر

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

Click Here To Navigate